האם לכבות או לא לכבות את המחשב???

08-07-2021
האם לכבות או לא לכבות את המחשב???
שאלה שאם הייתי מקבל עליה שקל...... :-)
לכל רכיב אלקטרוני/מכני אורך חיים משלו...כל זמן שהמחשב שלכם דולק, גם אם אינו בשימוש, השעון מתקתק...
יחד עם זאת, גם הדלקה וכיבוי תכופים של המחשב, אינם מיטיבים עם רכיבי המערכת.
ההמלצה שלי, והיא תקפה לכל סוגי המשתמשים הינה: בכל מקרה בו אתם יודעים שלא יהיה כל שימוש במחשב לפרק זמן העולה על 4 שעות - כבו אותו!
מצב SLEEP - HIBERNATE אתם שואלים? אני מצאתי אותם כמיותרים עבור מחשבים נייחים ואת מערכת ההפעלה כלא ממש יודעת להסתדר איתם באופן חלק. בעבר כשדיסקים היו מכניים (לא SSD) זמן העלייה והכיבוי היה ארוך ומייגע, כיום זה ענין של שניות בודדות ולכן המצבים הללו רלוונטיים בעיקר עבור מחשבים ניידים, ובמיוחד כאשר מדובר באנשי שטח שיוצאים ונכנסים לפגישות קצרות וכפי שכתבתי לא מומלץ לכבות ולהדליק את המחשב בפרקי זמן תכופים. 
במקום המצבים הנ"ל, מומלץ בהחלט להגדיר באזור ניהול צריכת החשמל של מערכת ההפעלה, שהמסך ייכבה לאחר כ-10 דקות ללא שימוש והדיסקים לאחר כ-30 דקות. זה ייספק מבחינת חיסכון בחשמל, הארכת חיי הרכיבים האלקטרוניים ושמירה על העולם ירוק יותר.
והכי חשוב בעיניי, בלילה כשאתם הולכים לישון, תנו גם למחשב שלכם לנוח, בבוקר כשתדליקו אותו (ולעיתים גם בזמן הכיבוי) אתם עשויים להרוויח את עדכון מערכת ההפעלה אם קיים, ותתחילו יום עבודה עם זיכרון נקי ופנוי מקישקושים, תוכניות ודפים שהרצתם ביום הקודם.
מעבר לחיסכון בחשמל, הארכת חיי הרכיבים והימנעות מנסיונות פריצה למחשבכם, אתם תמנעו גם את האפשרות שמחשבכם יינזק ואף גרוע מכך יעלה באש.
כן כן, ספק הכוח של המחשב, וגם מטען של מחשב נייד, סמארטפון ומטען הסוללה של אופניים חשמליים, הינם רכיבים המבצעים המרות מתח וכשל שלהם עלול לגרום לשריפה.
זו הסיבה שיש המלצה גורפת וחד משמעית של שירותי כיבוי והצלה, לנתק כל סוג של מטען מהשקע בקיר, כל זמן שאין בו שימוש פעיל, בדגש על הטענת אופניים חשמליים אותם יש להימנע מלהטעין בשעות הלילה תוך כדי שינה, עקב מקרים רבים של פיצוץ סוללה והתלקחות דירות במהלך הטענה לילית.
לאורך השנים, יצא לי לראות במו עיניי מחשבים שרופים ומפוייחים (תמונה מצורפת לפוסט זה) ובמקרים קשים יותר משרדים שלמים שעלו באש על כל ציודם...סיוט של כל מנכ"ל.
על המחשב האישי (המסך / הראוטר / המדפסת), ניתן להגן באמצעות חיבור למכשיר אל -פסק איכותי אשר יקבל את הזרם מהקיר ויספק למחשב חשמל יציב וקבוע. חיבור למכשיר איכותי אף יגן על מחשבכם מנחשולי מתח ונזקי ברקים.
לכל תחנה יש צריכת חשמל שונה התלויה במפרט המערכת (סוג ספק הכוח, הכרטיס הגרפי, כמות הדיסקים..) וצריך לדעת להתאים את סוג והספק האל-פסק למערכת. 
מזמין אתכם להתייעץ איתי - ללא עלות - בטרם רכישת המוצר באתר שלי.
מחירי האל-פסק מתחילים במאות בודדות של שקלים ועד אלפי שקלים למערכות "כבדות" כגון שרתים, תחנות רינדור, גיימינג והדמייה מתקדמות.
הערות

לא נמצאו הודעות

כתוב ביקורת