איזה מחשב מתאים למעצבי פנים ואדריכלים

08-05-2020

מחשב נייד? מחשב נייח? מה אני צריך? איפה כדאי לרכוש? או...   למה כדאי לרכוש מחשב אצלנו?

בלוג מקיף ומסכם לשאלות ותהיות שחוזרות על עצמן מאנשי תחום העיצוב והאדריכלות בארץ

הידע הרב שצברנו לאורך השנים בעבודה מול קהל המעצבים, האדריכלים ואנשי ההדמיה, ולמול מגוון תוכנות ה-CAD, הוא למעשה היתרון הבולט של חברתנו במתן שרות מקצועי ללקוחותינו וביכולת שלנו להתאים עבור כל לקוח/תוכנה את המפרט המדויק המתאים לניצול מלוא היכולות שלה.

מפרטי המחשבים השונים עוברים בדיקות התאמה במעבדתנו ועדכונים שוטפים בכל השקת סדרה חדשה ורלוונטית, כך מובטח לכם שהמחשב שרכשתם יתמוך באופן מלא בדרישות התוכנה שלכם לעבודה חלקה, מהירה ולתוצאה איכותית ומלוטשת.

ברכישת מחשב בחנות מחשבים רגילה, אתם עוד מספר בין אלפי לקוחות, והגישה למעבדת התיקונים שלהם כמעט וחסומה בפניכם, שכן אם רכשתם מחשב נייד, במקרה תקלה, תופנו מיד למעבדות היבואן - לא יסכימו לשוחח אתכם כלל,  ואם במחשב נייח מדובר, תדרשו להגיע פיזית למעבדה "לצורך בדיקה" ותאלצו להשאיר את המחשב לזמן תיקון/בדיקה ארוך של מינימום 7 ימי עסקים, דבר שעלול לגרור נזקים כספיים ועיכובים בפרויקטים כשמדובר במחשב יחיד/עיקרי בעסק שלכם. כל זאת בזמן שברוב המקרים ניתן לסייע טלפונית בפתרון תקלות שלא באמת מצריכות הגעה פיזית למעבדה והשבתת המחשב שלכם. ואם נוסיף לתקלות ה"רגילות" גם את הבעיות וההתאמות הייחודיות לתוכנות הCAD השונות חשוב לדעת, שלא ניתן לצפות שטכנאי מחשבים, מנוסה ככל שיהיה במעבדת היצרן או במעבדת מחשבים אחרת, ידע להתמודד עם תקלות של מגוון תוכנות ה-CAD הקיימות בשוק.

העבודה מול בתי התוכנה השונים לאורך שנים, הולידה שיתוף פעולה המעניק לחברתנו ערוץ ישיר למפתחי ואנשי התמיכה הבכירים של אותן חברות - עובדה שמבליטה את יתרוננו במתן שרות ובפתרון תקלות תוכנה אינדיבידואליות לכל לקוח והתוכנה בה הוא עושה שימוש.

כחלק מהשרות המצוין אותו אנו שואפים להעניק ללקוחותינו, אנו נעשה כל מאמץ ונחפש כל דרך על מנת שתקלות, חומרה או תוכנה, אם יהיו במחשבכם, ייפתרו במהירות האפשרית וברוב המקרים בפרק זמן של שעות בודדות !!!

 

לאורך השנים אני נשאל רבות מה עדיף לרכוש:

מחשב נייד או מחשב נייח?

התשובה שלי הינה פשוטה ודיי נחרצת:

אם לפחות 70% מהעבודה שלכם יכולה להתבצע במשרד/בבית, המלצתי היא לבחור במחשב נייח, מהסיבות הבאות:

1. העבודה על מחשב נייח מהירה, נוחה ויעילה יותר.

2. מחשב נייח ייתן את הביצועים הטובים ביותר - יש לו יכולת קירור טובה יותר ועל כן תדר השעון של המעבדים השונים יהיה גבוה יותר.

3. מחשב נייח עם מפרט זהה למחשב נייד, תמיד יהיה זול יותר.

4. הסיבה הרביעית ואולי החשובה ביותר: מחשב נייח ניתן לשדרג בעתיד, וכמעט כל רכיב חומרה שבו: זיכרון, כרטיס גרפי, דיסק ואפילו מעבד ולוח אם.

רבים מלקוחותינו שרכשו מחשב נייח בתקופת לימודיהם או עם הקמת העסק שלהם, שבים אלינו לשדרוג כעבור 2-3 שנים ואז, כרטיס גרפי שהיה עולה להם כ-2000 ש"ח בזמן רכישת המחשב, עולה להם כיום מאות בודדות של שקלים ובכך הם משפרים את יכולות העיבוד של מחשבם וייהנו ממנו עוד שנים קדימה.

 

במחשב נייד, לא כולם יודעים, שלא ניתן לשדרג דבר מלבד גודל הזיכרון והדיסק. (ובמחשבים מסוימים לא ניתן אפילו לשדרג זיכרון כיוון שהנפח שלו מוגבל) וכך קורה שאורך החיים והרלוונטיות של מחשב נייד עבור קהילת המעצבים והאדריכלים הוא קצר משמעותית מול מחשב נייח איתו ניתן להישאר זמן רב יותר תוך כדי שדרוג בעלות זניחה ומשתלמת לאור הגידול בביצועים.

אחת הסיבות שזה קורה היא התפתחות מהירה של שוק החומרה במחשבים, שמביא איתו שדרוגי תוכנה מבורכים שעושים שימוש יעיל ומבורך בחומרה החדשה.

 

חשוב לזכור!

תמיד ניתן לרכוש מחשב נייד "רגיל" ולא יקר, לצורך עבודת שרטוט בבית/בחופשה:-) ולפגישות עם לקוחות.

הדרישה לחומרה חזקה מתייחסת לתהליך העבודה על ההדמיה.

משסיימנו והפקנו קובץ הדמיה/תמונה, ניתן יהיה להציג אותו על כל מחשב נייד רגיל – ללא חומרה מיוחדת.

זו לגמרי הדרך הנכונה והמומלצת לעבודה, לדעתנו.

לרוכשים מחשב נייח בחברתנו, אנו מציעים מחיר סופר אטרקטיבי לרכישת מחשב נייד כמוצר משלים לנייח העוצמתי והחזק שרכשו.

 

שאלה נוספת שחוזרת על עצמה כמעט בכל הצעת מחיר שאנו מגישים ללקוחותינו:

"איך יתכן שקבלנו הצעת מחיר מחנות אחרת, עם מפרט זהה למה שקבלנו מכם, אבל במחיר זול בכמעט 1,000 שקלים?"

גם התשובה לשאלה זו פשוטה:

כפי שכתבתי בתחילת דבריי, המחשבים שאנו מציעים ללקוחותינו (ניידים ונייחים) עברו במעבדתנו בדיקת התאמה קפדנית לתוכנות הרלוונטיות לתחום עיצוב הפנים והאדריכלות.

מפרט חומרה זהה של יצרניות מחשבים שונות, ולעיתים גם דגמים שונים של אותה יצרנית שאנו הצענו, לא בהכרח יתנו את אותם ביצועי תוכנה ולאורך זמן עבודה ממושך או תחת עומס.

הסיבה לכך נעוצה בין היתר באיכות ההרכבה והשימוש בחומרים שונים הן לקירור והן למארז/גוף המחשב, כמו גם שימוש בלוחות אם, עם צ'יפ סטים שונים (דבר שלרוב לא יצוין במפרט המחשב).

במחשבים ניידים, לכל יצרנית מחשבים (LENOVO, DELL, ASUS, HP), יש כמה סדרות בכמה רמות גימור, שיתאימו לרמת ביצועים/מחירים שונה: מחשב עבור סטודנטים, מחשב עסקי ומחשב לשימוש גיימרים ואנשי גרפיקה והדמיה.

לצערנו, אנו נתקלים לא אחת בלקוחות שפנו לחנויות מחשבים כאלה ואחרות, עם מפרט שקבלו מאתנו, ואותן חנויות מכרו להם מחשבים עם מפרט זהה מהסדרה הפחות יקרה אך גם פחות מתאימה, דבר שגרם לעגמת נפש לא קטנה ללקוח שנאלץ להתמודד עם בעיות קריסה של התוכנה או עם ביצועים מגומגמים וירודים הגורמים לבזבוז זמן יקר ותסכול מצד הלקוח.

הדבר נכון גם לגבי מחשבים נייחים בהם מגוון לוחות האם והכרטיסים השונים הוא עצום, אך כאמור הרוב לא יתאימו לעבודה עם תוכנות ההדמיה.

אנו תמיד מופתעים לגלות הצעות מחיר נגדיות של חנויות מחשבים שלקחו את ההצעה שמסרנו ללקוח ושינו בה דברים "קטנים" במפרט, שנראה דיי זהה באופן שממש צריך לנבור אות אות כדי לגלות את ההבדל, שלעיתים יש לו משמעויות של מאות שקלים. לדוגמא: כרטיס גרפי GTX1060 הגיע בכמה תצורות: עם 4GB זיכרון, 6GB זיכרון עם 2 מאוורים או 3, כרטיס רגיל או עם הכיתוב TI...לכל מרכיב יש מחיר שונה ואופן פעולה וביצועים שונים..אז נכון שכולם מתחילים בכיתוב GTX1060....

דוגמא נוספת היא בחירת מארז המחשב. לקוחות רבים מבקשים שגודל מארז המחשב יהיה קטן ככל שניתן, אך כדאי לדעת שגודל המארז הוא פקטור חשוב ביותר בביצועי המערכת. למארז קטן אין את היכולת לפזר ולהוציא את החום הרב שפולטים המעבדים השונים של הרכיבים היקרים שאתם רוכשים (כרטיס גרפי עוצמתי, מעבד עם תדר שעון גבוה וכד') ועל כן תדר השעון של כלל הרכיבים יוגבל במקרה הטוב ובמקרה הגרוע, המערכת תהיה רועשת מאוד! כיוון שכלל המאווררים יעבדו על מקסימום ובהמשך חלק מהרכיבים עלולים להישרף ולשבוק חיים תוך איבוד אחריות היצרן בשל תקלה שנגרמה מהסיבות שפורטו.

זה לא אומר שצריכים להתפשר על מארזים מאוד מוגשמים ולא אסתטיים! קיימים בשוק מאות סוגי מארזים של עשרות חברות. לא כל מארז "גדול" הוא באמת איכותי, שקט ומאוורר. במסגרת הבדיקות השוטפות שאנו מבצעים למוצרים החדשים שנכנסים לשוק, בדקנו ובחרנו עבורכם את המארזים האיכותיים והשקטים ביותר שיש - מבטיחים שתאהבו גם את העיצוב שלהם:-)

מחשבים נייחים ממותגים (Dell,Lenovo, Hp, All in One) ודומיהם אינם מומלצים לעבודת העיצוב וההדמיה למרות הפיתוי הגדול בשל יופיים הזוהר.

הסיבה לכך היא חוסר הגמישות בשדרוגים ויכולות קירור מוגבלות לצד חומרה נחותה לרוב. למעבדתנו הגיעו עם השנים מחשבים, שספק הכוח שלהם שבק חיים. אבל מה שהיה נפתר ב-10 דקות עבודה עם מחשב נייח רגיל, הופך במהרה לסאגה מסובכת, שכן החברות מייצרות ספק כוח בעל ממדים שונים ומשונים ובאופן שתהיו חייבים לרכוש מהם ספק כוח ספציפי ויקר משמעותית מעלות ספק למחשב נייח רגיל. וברב המקרים בהם נתקלנו, ליבואן המותג בארץ כלל לא היה במלאי ספק כוח מתאים, דבר שהצריך הזמנה מחו"ל והמתנה ארוכה של כ-10 ימים לפחות!!! בהם המחשב/המשרד הושבת...

הנה כמה עובדות שלמדנו מניסיון של שנים בתחום:

* לא כל מפרט שנראה "מפוצץ" מתאים לעבודה על תוכנות CAD. מפרט "זהה" "דומה" עלול להוביל לאכזבה ועגמת נפש.

* עד כמה שזה נשמע מוזר, מפרטים זהים של יצרנים שונים ולעיתים אף מפרטים זהים של דגמים שונים מאותו יצרן, יתנו ביצועים שונים ובמקרים רעים אף יובילו לחוסר התאמה וקריסות תוכנה.

* בבחירת מחשב לעבודה מקצועית עם תוכנות CAD, אין לעגל פינות! אם אין לך את התקציב הדרוש למחשב המדויק עבורך, אל תרכוש מחשב!

* חנויות מחשבים רבות, מנצלות לצערנו את "חוסר ההבנה" של הלקוח שפונה אליהם עם מפרט/הצעת מחיר שקבל, ומשנות חלקים ממנו בניסיון להיראות כזולות יותר, מה שמתברר בהמשך כטעות קריטית ועגמת נפש עבור הלקוח שאינו יכול לבטל עסקה משום שהמחשב כבר סופק לו, ותקוע עם מחשב שלא מתאים לצרכיו.

היתרונות ברכישת מחשב באודיטק מחשבים ותקשורת:

** זמינות ** זמינות ** זמינות **

  • אנו מעניקים שירות אישי בזמינות גבוהה למספר מצומצם של לקוחות ועסקים בארץ. ללא מרכזיות ושלוחות מציקות - מענה אנושי, אמיתי ומקצועי!

  • ברכישת מחשב בחברתנו, תהיו בטוחים שרכשתם מחשב מחנות שמכירה היטב את התוכנות שאתם עובדים איתן, את התקלות, הפתרונות והחומרה המתאימה ביותר! זכרו - לא כל מחשב מתאים לעבודה עם תוכנות CAD ולא כל טכנאי/חנות מחשבים ידעו להתמודד עם פתרון בעיות או להתאים מחשב לצרכים המדויקים שלכם ובעיקר של התוכנה שלכם.

  • אנו לא מחזיקים מחשבים ניידים במלאי ולכן אין לנו כל אינטרס "לדחוף" לכם מוצרים ששוכבים אצלנו על המדפים. אצלנו תמיד תקבלו מחשב חדש! דנדש מהקופסה וממחסני היבואן מהסדרות העדכניות ביותר הקיימות בשוק. ביכולתנו לספק כל דגם אשר יידרש והמשווק בארץ ביבוא רשמי.
  • ברכישה אצלנו יש לכם אפשרות לקבל את המחשב מותקן ומוגדר מראש עם כל העדכונים והתוכנות שרכשתם כדי שלא תבזבזו אפילו דקה מיותרת!
  • כל המפרטים והרכיבים עוברים בדיקה מקיפה במעבדת החברה, טרם השיווק ללקוחות, להבטחת עבודה רציפה וחלקה עם התוכנות השונות.
  • בהתאמה אישית של חומרת המחשב לצרכי התוכנה וסוג העבודה שלכם, לא תשלמו מאות שקלים עבור רכיבים או תכונות שאין ולא יהיה לכם שום צורך בהם.
  • ברכישת מחשב בחברתנו, נהנה הלקוח לצד המחיר האטרקטיבי, משרות VIP הכולל ערוץ תקשורת פתוח עם מנכ"ל החברה שהוא גם טכנאי מחשבים בכיר ומנהל רשתות מוסמך בעל ניסיון של מעל 20 שנה בתחום המחשבים והתקשורת. ערוץ זה זמין ללקוחות החברה (שרכשו מחשב או שרות תחזוקה) במהלך יום העבודה הרגיל 08:00-18:00 ובמקרי חירום, אפילו בסופי שבוע, הזמינות היא בכל שעה! בכפוף לפנייה ומענה באמצעות תוכנת הוואטאפ. לא אחת שמחנו "להציל" לקוחות שמחשבם קרס "ערב הגשת התוכניות לוועדה" 

  • ברכישת מחשב נייח, משלוח והתקנת המחשב באתר הלקוח ללא עלות (*בין חיפה לבאר שבע)

  • 2 קריאות שירות לתמיכה טכנית מרחוק ללא עלות בשנה הראשונה (חצי שעה לקריאה)

  • הנחה מיוחדת ברכישת ציוד היקפי במעמד הרכישה - מסכים, מדפסות, מקלדות... ובנוסף, הנרשמים כחברי מועדון באתר החברה, ייהנו במהלך השנה ממבצעי מכירות מיוחדים וממחירים השמורים ללקוחות החברה בלבד.

עד כאן להפעם :-)

יש לכם שאלות נוספות, אתם מעוניינים לרכוש מחשב או תוכנת שירטוט והדמיה?

מזמין אתכם לפנות אליי לנייד האישי שלי: 054-892-74-74

 © כל הזכויות שמורות! אין להעתיק, לצלם או לעשות כל שימוש בכתוב או בתמונה ללא קבלת אישור בכתב ממנהל התאר

הערות

לא נמצאו הודעות

כתוב ביקורת